al februari - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van jack - WaarBenJij.nu al februari - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van jack - WaarBenJij.nu

al februari

Door: jack

06 Februari 2005 | Zuid-Afrika, Kaapstad

zondag 6 februari, ongeveer half acht 's avonds en het was erg heet vandaag! Vanaf 9 uur gefietst en rond kwart over twee weer terug. Zijn naar Noordhoek gefietst, walvissen en zeehonden gezien in de bay van Houtbay, geweldig, dat op je zondagochtend! Lekker wat gedronken bij de Red Herring en weer terug. Schatting ongeveer 25 km vanaf Campsbay waar we begonnen, totaal dus ongv. 50km. Doel was eigenlijk om zaterdag te gaan, maar Tanja belde iets voor de wekker afliep op, of we het naar zondag konden verplaatsen ivm de wind en de voor haar vermoeiende avond ervoor, ze had gelijk met de wind en ik vond het prima. Heb de zaterdag rondgebracht met ontbijt ritueel in sea point, nu bij New York bagel. Was opgehaald, naar Margriet gebeld ivm verjaardag en D-reizen ivm ticket. zijn er overigens nog wensen van deze of gene voor iets uit ZA? Het wordt inmiddels al snel 18 maart en als D-reizenniet snel reageert is dat wel de datum waarop ik terug kom.
In Waterfront was er ook een soort publieke persconferentie van een aantal van de oud tennisspelers die hier een tournooi afwerken. Michael Stich, Pat Cash, Henry Leconte enzo. Leuk om ze life te zien en tegen elkaar en de vragenstellers uit het publiek "tekeer" te horen gaan. gezellig scherp en veel lachen.
Na waterfront besloten om naar de braai bij Steve (van de beachvollyballers op donderdag) in Houtbay te gaan. Houtbay ligt 10 km verderop, vanaf Vredehoek, waar ik woon, ongeveer 25min rijden. Marieke en Akke-Jeanne gingen ook mee en Marieke reed. Prima moment om de zuid afrikaanse wijn eens beter te kunnen proeven. Was erg gezellig en lekker gegeten. De chocolade bananen blijven het goed doen.
's Nachts terug gereden en ook nog even de sterrenhemel op het strand van Llandudno bekeken, geweldig toch! Alleen de wind en het stuifzand, maargoed..:-)
Hoewel wat laat thuis, rond 1 uur, lekker geslapen en om 8 uur op, spullen klaar, nog even bij de winkel verse muffins, croissants en cookies halen voor onderweg en ready. In Campsbay met Tanja afgesproken om vanaf daar te starten en nu iets meer dan enkel naar Houtbay (met een leuk kolletje wel) en terug. Het was al wat warm en het is uiteindelijk vandaag ruim 33 graden in de schaduw geworden. Volgende keer wat eerder beginnen! Fietsen ging vlot en als snel waren we in Houtbay en boven bij Chapmanspeak. Een mooi uitzichtspunt. Het kijken werd ook direct beloond door 3 walvissen (erg ongewoon voor de tijd van het jaar) die in de bay aan het zwemmen (of spelen?) waren. Geweldig toch, het is dan 10uur zondagochtend! ook zeehonden waren goed te volgen :-)
Fietsen metzo'n uitzicht... Tanja, en een hoop mensen die aan het fietsen zijn hier, trainen voor een fietstocht "The Cape Argus" dit is een tocht van ongeveer 110km en de grootste tocht ter wereld wat betreft deelnemers! Ik geloof meer dan 20.000. Zeker iets om eens te doen. Helaas na 18 maart, maar wellicht een volgende keer.
Ben het weekend alleen thuis. Marieke was maandag al verhuist en Ries is met Roger en Marco donderdagmiddag vertrokken naar Addo Elephant Park. Daar waar Janine ook geweest is. Hij komt maandagavond weer terug. Wel apart zo ineens alleen, ben dat de afgelopen maanden niet geweest besefte ik me.Geeft wel weer een goed gevoel ook even alleen. Ruimte en tijd voor nadenken enzo..

Verder heb ik de Unox, verlate nieuwjaars"duik" foto hieronder geplaatst en natuurlijk een paar foto's van de fietstocht. Met de Unox mutsen willen we nog wat leuks gaan doenmet de cursisten, suggesties?

Komende week geen bijzondere dingen, verder met communicatietraining, soorten gespreken omgaan met verschillende gesprekken en correct nederlands praten! Een uitdaging wordt maandag wanneer ik een cursist uit een groep die drie weken verder is krijg en een cursist van mij naar de groep van Ries gaat. Benieuwd wat voor invloed e.e.a. op het groepsproces heeft. Ook van de week verlening van visum regelen. En zo vliegt het gewoon voorbij..

groeten

Jack

• 07 Februari 2005 - 06:12

Jan Hein:

en ik maar duiken duiken en nog eens duiken op zoek naar de mooie wereld onderwater en de grote vissen die er in het water rond zwemmen, en jij, landrot, spot gewoon de walvissen en ander moois op de kant. Zolang je nu nog maar geen mantaroggen hebt gezien, want anders ...
    Kom je nu de 18e terug of ben je bezig de boel te verlengen?
    Later

• 07 Februari 2005 - 09:18

Chantal:

Jeetje!! Gaaf die foto's!!
    Ik was vergeten hoe ontzettend mooi het daar is... moet toch meer mijn best gaan doen om een ticket te regelen. Dus hoop dat je langer kan blijven.... dan zie ik je daar vast nog!
    Moest ook erg lachen om de foto's van de "nieuwjaarsduik". En dan te bedenken dat Marieke en ik wel ECHT de Noordzee zijn ingeweest!
    Boefje!!

Zit op mijn werk... moe en suf en heb weinig zin!
    Zowel zaterdag als zondag wezen salsadansen.! (en vrijdag les gehad!)
    Zaterdag tropenmuseum en Zondag Panama. Erg leuk. Heb alleen nieuwe schoenen, dus nu pijnlijke voeten haha. Maar het was het waard.
    Jos was er ook......
    Ben weer terug bij af (vrienden!). Maar goed we zien wel hoe het loopt!

Donderdag ook nog gevolleybalt en opnieuw met 4-0 gewonnen. De nr 2 heeft punten laten liggen, dus we staan nu aan kop met 11 punten voorsprong! Niet slecht dacht ik!!
    Tot snel....
    Nu even kijken op de site van Hans haha
    Liefs Chantal

• 07 Februari 2005 - 14:40

Vincent:

We hebben de Amsterdamshirt foto op de Heeren van negen-site geplaatst! Volgende week woensdag (16-2) de eerste wedstrijd! SPANNEND!

• 08 Februari 2005 - 11:24

Ruud De Vringer:

Natuurlijk weet ik wel dat jij in goed Nederlands zal zeggen "Time is flying", maar hemeltjelief wat maak je een hoop mooie en leuke dingen mee.
    Begrijp uit je bericht dat je je verblijf wilt verlengen en dat Kras daar aan moet meewerken..? Goede raad: koop een KRAS-lot!
    Maar alle gekheid daargelaten: ik gun het je van harte, want uit elk bericht blijkt dat je het goed naar je zin hebt!
    Wij hadden het het afgelopen weekend ook goed omdat we in Eys bij Michèle & Eddy op de humpie-dumpies mochten passen. Wat zijn die gegroeid! 20 Maart worden ze 1 jaar. Gaan we weer, maar dan per trein 's ochtends om 07.00 vertrek en 's nachts 0.15 retour!
    Deze keer deden we het om hun ouders de gelegenheid te geven zèlf ook 's avonds te gaan carnavallen, per saldo hadden ze een opa en oma van dienst op bezoek.
    Hartelijke groet, werk én geniet ze; kom 's met z'n tweetjes langs als je terug bent. Ria & ik rekenen er op (ook al omdat ik aan 3 allochtonen Nederlandse les geef; niveau van hen fluctueert erg). Bye, bye!

• 09 Februari 2005 - 14:52

Vincent:

En? Is de post al aangekomen??

• 12 Februari 2005 - 18:42

Margriet:

Hé Jack,
    Dat ziet er geweldig uit. Ik kan me voorstellen dat je nog niet terug wilt naar dit koude kikker landje [waar het vandaag bijna de hele dag heeft geregend]. Maar ik vind het wel weer fijn hoor de 18de.....weet je al hoe laat? Heb vorige week nog gezellig met Janine gegeten bij de knipoog in Utrecht. Mijn verjaardag was ook heel leuk.
    De meisjes hebben al een paar dagen een beetje griep dus we doen rustig aan. Geen lange fietstochten met een geweldig uitzicht helaas!
    Maar wel....... vanavond overheerlijke kaasfondue, dat heb je zeker al lang niet gehad, hé?
    Nou, hierbij, na de 18de eten we samen weer kaasfondue, goed?

Dikke kus Margriet

• 14 Februari 2005 - 03:26

Comte:

Begrijp dat verlenging van het ticket vooralsnog niet gelukt is.... jammer (?!) wel het ontbreekt je voorlopig nog even niet aan alternatieve (uitgaans)ideeen. Fraaie beestjes daar...hebben ze daar ook kolibries ?
    Vanuit het andere ZA...enjoy