bijna nieuw jaar! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van jack - WaarBenJij.nu bijna nieuw jaar! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van jack - WaarBenJij.nu

bijna nieuw jaar!

Door: jack

30 December 2004 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Kerst is rustig voorbij gegaan, even een verslag van het afgelopen weekje. Op school toch niet de hele groep bij elkaar gehouden en de 3e jan beginnen we met een kleiner groepje. Maakte de laatste dagen wel wat rommeliger. Donderdag in ieder geval goed afgesloten met zingen, waarbij "opzij, opzij" in canon prima ging! :-)
Donderdagavond lekker naar het strand en daarna samen met Ries en Audrey (ook een collega) chocolade fondu met koffie in een strak ingericht restaurant. Lekker hoor. Ries afgezet op long street en zelf redelijk op tijd naar huis. Vrijdag de 24e eerste vrije dag, en gebruik gemaakt om Sea Point weer eens te bekijken. In de middag een, 2e hands, MTB gekocht. Gezien de kosten wel de moeite waard om te kijken hoe ik die naar NL terug ga nemen. Begin van de avond een rondje gereden, samen met Ries die er ook een gekocht heeft. Zo leer je de stad ook weer anders kennen. Die heuvels zijn met de auto niet al te lastig, maar met de fiets ff focussen. Lekker moe wel :-). 's avonds balkon en genoten van uitzicht en gedachten aan NL. Zaterdag 1e kerst dag, uitgeslapen tot voorbij elf uur! Heerlijk. Erg rustig dagje met opruimen, computeren en de kerstfilm bij uitstek! (hier keek ik al lang naar uit) Kill Bill. Erg gelachen. Begin van de avond nog kort rondje gefietst richting tafelberg. Beetje een lummel dagje. Zondag met Ries gelopen naar SA national museum. Waren we al eerder geweest en nu even de tijd genomen om de verschillende items wat beter te bekijken. Natuurlijk even doorgelopen door de stad, veel dicht. Die middag naar Kirstenbosch. Dit zijn de botanische tuinen en dara wordt vaak (in ieder geval in de zomer elke zondag) een openlucht concert gegeven. Iedreen op het gras, eten en drinken mee, mooi uitzicht en leuke band (10+ deelnemers, jazz fusion)Prima. Vind het nog steeds een raar idee dat het december is en gewoon koud en donker hoort te zijn :-) Was lekker avondje. Die avond nog met NL gesproken, veel plezier ook op vakantie Margriet en Kees!!
Maandag kwam janine aan, vroeg op, en op tijd op het vliegveld. Top om haar hier te zien. Koffie bij sea point, appartement laten zien. Dank voor alle kadootjes en nl tijdschriften. Kort dutje en toen (natuurlijk)het toeristische waterfront. Daar lekker gegeten en gepraat en ook natuur gezien. Diverse zeehonden/zeeleeuwen zwemmen daar rond en klimmen met schijnbaar gemak op de kades. 's avonds diner op balkon met uitzicht. Nog ff de stad in voor een afscheidsborrel van een collega van ons die alweer naar NL vertrekt. Dinsdag een "hike(je)" gelopen bij Hout Bay. ongeveer 20 min rijden en 1,5 uurtje omhoog. Geweldige uitzichten! eind van de middag heel kort nog bij een concert op het Hout Bay strand geweest (ook erg vervelend:-) en toen op terug weg bij twelfe apostols voor sundowner. Hebben we tot laat gezeten. Woensdag vroeg op voor rondje naar cape point (kaap de goede hoop). We waren net onderweg, bij hout bay, toen we een school dolfijnen bij het strand zagen zwemmen. Eeven blijven kijken natuurlijk, erg gaaf gezicht. Bij cape point ontbeten (rangers breakfast!)en de kaap op. Het was vroeg en daramee niet druk. Terug gelopen en een andere tocht gedaan, richting Diaz Beach. Volstrekt geweldig!! Overigens, over het paadje lopend, opkijken en dan een baboon voor je zien,die eigenlijk ook op het paadje wil blijven lopen. Wie gaat er opzij? Fantastisch. Ook struisvogels en sprinbokkies gezien en beneden op het strand zaten ook Baboons. Overigens ook de zeehond natuurlijk in de golf zien spelen. Zelf ook nog even in het water (beschut pooltje). Terug via Simons Town om binnen 5 minuten bij Boulders Beach de Pinguins te zien. die zwemmen gewoon tussen de strand gangers. Erg bijzonder. Dagje met veel nieuwe dieren dus. Rutger, foto van piguin bijgevoegd, vraag hoe komt die rots toch zo wit? Lekker thuis gegeten en redelijk vroeg naar bed.
vandaag bewolkt en het miezerde zelfs!!, tijd voor een stads dagje en een internet update. Vanavond is er het kampioensdiner van D10 waar ook H9 aanschuift, heel veel plezier. Ik weet al een btje wat er op het menu staat!

Voor iedereen die ik niet meer spreek/sms/mail geniet van alles, een heel goede jaarwisseling, de beste wensen en het gaat een goed (nieuw) jaar worden.

Jack

• 30 December 2004 - 11:58

Vincent:

Jack en Janine, allebei een fantastisch uiteinde en een nog beter 2005. Maar dat zal haast wel lukken in die omgeving. struisvogel is erg lekker, dus laat je oerinstinct de vrije loop!

Veel plezier samen!

• 30 December 2004 - 12:21

Yvette:

Ha die Jack!

Hoi Jack,
    Leuk je steeds te lezen!
    Ben benieuwd naar je verhalen in het nieuwe jaar! Goede jaarwisseling en tot dan weer! Groeten, Yvette

• 30 December 2004 - 12:36

Ans En Henk:

Hoi Jack en Janine,
    Super die foto's en ook die verhalen erbij.
    We wensen jullie een heel goede jaarwisseling en geniet samen van jullie vakantie!
    liefs!

• 30 December 2004 - 13:49

Sylvia:

@ Vincent: Pinguins!!!!!!!

@ Jack en Janine: geniet ervan en van elkaar en een fantastisch 2005 gewenst.

• 30 December 2004 - 14:07

Vincent:

@Sylvia: We MOETEN daar heen. Ik wil pinguins voeren!!! Zie ze daar dan gewoon staan. Ze kanbbelen bijna aan Janine d'r tenen!!

• 30 December 2004 - 22:01

Ruud En Ria:

Een van harte gegund gelukkig 2005 (en verder) voor jou en Janine.

P.S.: Foto's bekeken; op een enkele lijk jij de pinguin, maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn!

• 31 December 2004 - 19:59

Mary-Ellen En Peter:

Gelukkig 2005 voor Janine en jou !

• 31 December 2004 - 22:19

Pa En Ma:

lieve allebei, gelukkig nieuwjaar!

• 03 Januari 2005 - 19:16

De Andreetjes:

Jawel : het jaar 2005 is begonnen en voor de rest van het jaar wensen we jullie dus ook nog het allerbeste toe samen !
    Als je internetverbinding eruit ligt, valt er weinig te mailen ;-)

• 13 Januari 2005 - 10:47

Vincent:

Jack? Hallo? Ben je er nog? Ik zag je gisteren niet tussen al die voetbalfans op het vliegveld!

• 17 Januari 2005 - 14:18

Sytze:

Hey, Ik vertrek 12 february naar kaapstad. Weet je misschien een kamertje voor me in het centrum (gardens/waterfront)? tnx anyway & have a good time! Sytze (sytze_wiersma@hotmail.com)

• 28 Januari 2005 - 13:34

Ruud En Ria:

Nu is het toch bijna eind januari 2005 en wij hebben nog geen nieuwe berichten van je gezien, laat staan: kunnen lezen en laat maar helemaal staan: er op kunnen reageren.
    Wij vragen ons in gemoede af: Jack, waar ben jij nu?
    Overigens niet getreurd: wij zijn zonder brandwonden het nieuwe jaar ingegaan en hanteren voorlopig ook nog eens het motto "geen bericht is goed bericht".
    Kijk, dat Almere nieuwe parkeertarieven heeft ingevoerd in het stadshart, daarvan zeggen wij "hoe halen ze het in hun hart?", maar het zal bij jou tijdens een braai geen topic zijn om lang bij stil te staan. Hoewel de recente mededeling dat de "Zadelmakerstraat op de schop gaat" misschien toch wel een bepaalde impact zal hebben in het Zuidafrikaanse.
    Veel groeten en zo; wees gerust: wij maken ons niet ongerust over jou!
    Ria en Ruud

P.S.: moest je nou nog e-mail adressen of gsm- c.q. andere telefoonnummers hebben? Laat dat dan nog maar even weten.

• 28 Januari 2005 - 13:40

Nog even een P.S.-je.
    Van toepassing is misschien wat er op de BNN-scheurkalender 2005 staat op vrijdag 28 januari: in het kader [ANTIKATERTIP] Blijven oefenen... en vooral doordrinken.

• 30 Januari 2005 - 14:17

JiZA:

het heeft even geduurd, waarvoor sorry, maar de nieuwe bijdrage staat er..

groeten