wat nou bijna kerst? - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van jack - WaarBenJij.nu wat nou bijna kerst? - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van jack - WaarBenJij.nu

wat nou bijna kerst?

Door: jack

22 December 2004 | Zuid-Afrika, Kaapstad

vandaag woensdag de 22e, de dagen gaan snel en het is bijna kerst, althans dat zegt/volgt uit de kalender. Nou ik kan jullie melden, het is dat het echt op de kalender staat en overal kerstverkoop is, maar anders.... Gisteren nog gewoon lekker om 20.30 buiten gegeten met koele witte wijn. Kerst gevoel ver te zoeken.
Net als die kou waar ik uit NL van hoor:-)
"Dreaming of a white x-mas" slaat hier op de witte stranden van Clifton of Blaubaai.
Afgelopen zaterdag uiteindelijk terecht gekomen bij een hip Heiniken/Puma feestje in Camps Bay met nepsneeuw en snowboard video. Pim en 2 Hansen die net in Mayerhoven waren aangekomen, Ja, toen had ik wel even een gevoel van dat wil ik ook weer!!! Maar op het terras, uitzicht op de oceaan, branding hoorbaar, cocktail.. Rare dubbele gevoelens ;-)

maar goed even kort de week doorlopen.
de dinsdag en woensdag (14 en 15) geen bijzondere dingen. Het wordt al echt normaal hier!
donderdag 16 was een nationale (reconciliation)feestdag en Ries was vrij. Mijn groep en die van Cynthia hadden besloten deze dag te ruilen met de 24e. Dus ik ben de 24 vrij. Na werk ben ik naar Ries gegaan in Compagny Gardens, naar het Reconciliation Festival, met leuke lokale muziek. Erg gezellig, twee bands gezien en later die avond braai bij Anneliek ivm haar verjaardag. Als kadoo voor haar hadden we een lokaal gemaakt kerstboompje in aparte pot, gemaakt van stukjes colablikjes. Lekker gegeten en met een kerel gesproken die met een Xhosa ging trouwen. Hij ging zaterdag over de bruidsschat onderhandelen. Let wel dat gaat in aantal koeien, elke koe heeft een prijs, en boter bij de vis! :-)
Helaas niet wezen beachen volgende week weer :-)
Vrijdag een belangrijke dag, de nivo test. Hoe ver zijn de deelnemers getegen in nivo de afgelopen drie weken? Uitslag viel tegen. Vrijdagavond dan maar aan de borrel en hapjes bij Karin en Mike, met de overige collega's. Thuis nog lekker gegeten en toen nog even naar Joburg. Ries blijft langer en heeft een ontmoeting met een business girl. Het is bij die ontmoeting gebleven, maar ik heb hem niet horen thuiskomen.
zaterdag 18e. Vroeg op naar Sea Point. Lekker ff mijn eigen ochtend. Rond 1130 naar Acces Point de schoenen geruild! Alle personeelsleden wisten ervan en waren erg verontschuldigend. Juist ja....
Zat middag zouden we gaan vliegen boven Cape Town, maar helaas niet doorgegaan vanwege de harde wind, toen maar geborreld op het obs cafe. Je moet toch wat.
Samen met Ries en Jenneke naar Clifton 4th beach voor het openlucht Surf film festival. Maar ook hier af en toe de wind te hard. Het scherm woei dan om. Het werd na drie keer dus afgeblazen (ha ha) Tja, dan maar gaan dansen in sneeuwrijk L'eclipse in Camps Bay (zie hierboven).
Ries later die avond weer bij Joburg afgezet en Jenneke in obs.
zondag 19e heerlijk rustig uitgelsapen. Met lekker ontbijt en koffie, dvdtje (BBII)erbij een lekker mannen ochtendje. Nog even naar een lokale zondagsmarkt in Green Market en naar de kraker Santos-Pirates in Atlon Stadium. Prima ervaring. Publiek van diverse teams door elkaar (Pirates was favoriet) en ook van andere temas (Chiefs) waren er supporters. Druk, lawaaierig, gezellig. Uitslag 0-0, maar zeker geen flauwe wedstrijd. Genoeg inzet, paniek en wilde trappen :-)'s avonds voorbereiden voor de laatste week voor de vakantie.

maandag 20e start van de 4e week, bespreken nivo testen en bepraten uitslagen. Er zijn 2 echt zwakkere broeders. Tja een module test die dinsdag moet doorslag geven.
Ma avond naar de Labia (filmhuis) bioscoop gegaan. "capturing the friedmans" een bijzondere film in verschillende opzichten. Goed voor de discussie, maar niet een feel good movie :-) Mooie bioscoop overigens, beetje ouderwets ala tsjechie (Jachymov) daphne of elzeline, weten jullie dat nog? Of zoals wij de bioscopen in begin jaren 80, ik word echt oud. :-) de film speelt eind jaren 80 en ik weet zeker dat het een discussie /nieuws onderwerp is geweest in nl. Ries had maandag trouwens door de stad geslenterd en gekeken om fietsen te huren. Dat gaat wat worden, table mountain here we come.
Dinsdag 21, de langste dag!! en de dag van de module test. De uitslag van de test viel tegen, is consistent met eerdere testen, tja.... Het leuke nieuws was dat we met de groep "de vlieger" gezongen en besproken hebben.
Woensdag 22, Vandaag n.a.v. de testen en mijn gevoel afscheid genomen van een cursist, er zijn er nog 4. Natuurlijk ook gezellige dingen met elkaar gedaan en geoefend. Morgen gaan ze persentaties houden. Vanavond ff internetten en nog een drankje doen. Vanavond speelt H9 een promotie wedstrijd!! GO GO GO ...

goed tot zover, enkele foto's weer bijgevoegd. Leuk dat ik wat sms-jes kreeg, weer wat tel nrs bijgewerkt. Groeten en hou het warm. Ik begreep dat het behoorlijk vriest daar. :-)

Jack

baai goei kersfees allmal.

ps, Piet dank je wel voor de gave foto! en evenzo Hans en Ieke, leuk.

• 22 December 2004 - 19:15

De Andreetjes:

Hi Jack, wat een feest om zo op de hoogte te blijven, alhoewel.........het is dat je af en toe nog wat cursisten noemt en wat over het werk vertelt, maar wij hebben niet de indruk dat het je allemaal erg zwaar valt ;-)
    BLIJF GENIETEN & liefs van ons

• 22 December 2004 - 23:52

Vincent:

Jack, Merry Xmas!!!

Helaas zojuist net aan verloren van De Spuyt en dus geen promo naar de 5de klasse. Zonder Heino en Jeroen hebben we toch een top-wedstrijd gespeeld, misschien wel de leukste van het seizoen! Ach, eigenlijk hebben we het voor jou gedaan. We worden wel campione wanneer jij weer terug bent.

Veel plezier samen met je vrouw. Groeten, Vincent

• 24 December 2004 - 07:46

Jan Hein:

He Jack,
    vermoeiende dagen begrijp ik? Maar als ik je teksten even doorneem, begrijp ik ook dat je leerlingen niet foutloos zijn (gnagna). Even nog het salsa-nieuws: je herkent ons niet meer terug! We draaien en zwieren om elkaar heen en dat allemaal nog in de maat van de opzwepende Cubaanse salsa-muziek. We helpen je wel weer op weg bij terugkomst.
    Fijne feestdagen, geniet van Janine, enne om een koud wintergevoel te krijgen hoefde je toch alleen je teen in zee te steken??
    Voorzichtig met vuurwerk. Later.

• 25 December 2004 - 12:39

Mary-Ellen En Peter:

Merry X-mas vanuit het UMC in Utrecht !
    Fijn om te lezen dat je je kostelijk vermaakt daar.
    Een hele fijne tijd gewenst samen met Janine!
    Bedankt voor de berichten en goede wensen op mijn site! Ik mag hopelijk morgen (2e Kerstdag) naar huis, of anders maandag.
    Veel liefs aan Janine en jou van Mary-Ellen en mij!

HAVE FUN OUT THERE YOU TWO !

• 29 December 2004 - 23:39

Hans G:

Tja, alvorens je het gevoel krijgt daar te moeten blijven, moet ik je toch even vertellen dat 5 dagen mayrhoven erg de moeite waard waren... Zeker als er net sneeuw gevallen is en later in de week ook de zon zijn gezicht laat zien. Het was even wennen maar ook een paar voorzichtige 180'ers zijn geprobeerd. Het mooiste was echter de "gesperde" dalafdaling die aan alle kanten werd afgeraden, maar het was de laatste dag dus toch maar geprobeerd. Het ergste wat er kon gebeuren was lopen (en daar hadden we in het verleden al voldoende ervaring mee opgedaan door ene JdeV te volgen die wel een mooie route wist ;-) Voor tweederde bleek de afdaling goed te doen, maar daarna was die minder.Waar hans tot die tijd prima kon terugvallen op uitstekende skitechnieken, bleek op dit stukje "tiefsnee" dat er conditioneel nog wat te doen valt. Halverwege de afdaling een weg overgestoken, waar ons een warm onthaal wachtte van de boederijhond die het klaarblijkelijk niet echt op had met wintersporters... opeens bleek dat je zelfs op een groene dalafdaling erg hard kunt skieen en boarden... een mooi gezicht met die hond erachteraan.. achteraf erg gelachen en de schade op het belag maar gelaten voor wat het was. Hopelijk ben je er de volgende keer weer bij.
    Later, Hans G